۱۶ راه برای ایجاد انگیزه برای کاهش وزن


افرادی که انتظارات مثبتی دارند و نسبت به توانایی خود برای دستیابی به اهداف خود اطمینان دارند، تمایل به کاهش وزن بیشتری دارند ( ۱۵ ).

همچنین، افرادی که از “تغییر صحبت” استفاده می کنند، به احتمال زیاد برنامه ها را دنبال می کنند.

بحث تغییر عبارت است از اظهارنظر درباره تعهد به تغییرات رفتاری، دلایل پشت سر آنها و گام هایی که برای رسیدن به اهداف خود برمی دارید یا در حال انجام آن هستید ( ۱۶ ).

بنابراین، شروع به صحبت مثبت در مورد کاهش وزن خود کنید. همچنین در مورد مراحلی که قرار است بردارید صحبت کنید و افکارتان را با صدای بلند متعهد کنید.

از سوی دیگر، تحقیقات نشان می دهد افرادی که زمان زیادی را صرف خیال پردازی در مورد وزن رویایی خود می کنند، کمتر به هدف خود می رسند. به این می گویند افراط ذهنی.

در عوض، باید از نظر ذهنی تضاد داشته باشید. برای تضاد ذهنی، چند دقیقه را به تصور رسیدن به وزن هدف خود بگذرانید و سپس چند دقیقه دیگر را به تصور موانع احتمالی که ممکن است بر سر راهتان قرار گیرند اختصاص دهید.

مطالعه ای روی ۱۳۴ دانش آموز نشان داد که آنها از نظر ذهنی اهداف رژیم غذایی خود را زیاده خواهی کرده یا از نظر ذهنی در تضاد قرار می دهند. آنهایی که از نظر ذهنی تضاد داشتند، احتمال بیشتری داشت که دست به اقدام بزنند. آنها کالری کمتری خوردند، بیشتر ورزش کردند و غذاهای پرکالری کمتری خوردند ( ۱۵ ).

همانطور که در این مطالعه مشاهده شد، تضاد ذهنی انگیزه بیشتری دارد و منجر به عمل بیشتر از اغراق ذهنی می‌شود، که می‌تواند مغز شما را فریب دهد تا فکر کند قبلاً موفق بوده‌اید و باعث می‌شود هرگز برای رسیدن به اهداف خود اقدامی انجام ندهید.

خلاصه:

در مورد اهداف کاهش وزن خود فکر کنید و مثبت صحبت کنید، اما مطمئن شوید که واقع بین هستید و روی مراحلی که باید برای رسیدن به آنها بردارید تمرکز کنید.



Source