۱۰ بهترین غذا برای خوردن اگر آرتریت دارید


اگر آرتریت دارید، می دانید که این وضعیت چقدر می تواند مخرب باشد.

آرتریت اصطلاحی است برای دسته ای از بیماری ها که باعث درد، تورم و سفتی در مفاصل می شود. این می تواند افراد در هر سن، جنسیت و پیشینه قومی را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع مختلفی از آرتریت وجود دارد. استئوآرتریت یکی از انواع آن است که با استفاده بیش از حد در مفاصل ایجاد می شود. نوع دیگر آرتریت روماتوئید است، یک بیماری خود ایمنی که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل شما حمله می کند ( ۱ ، ۲ ).

در پینترست به اشتراک بگذارید

خوشبختانه، غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند التهاب را کاهش دهند و ممکن است به تسکین برخی از درد مفاصل مرتبط با آرتریت کمک کنند.

در واقع، یک نظرسنجی نشان داد که ۲۴ درصد از مبتلایان به آرتریت روماتوئید گزارش کردند که رژیم غذایی آنها بر شدت علائم آنها تأثیر دارد ( ۳ ).

در این مقاله به ۱۰ مورد از بهترین مواد غذایی که در صورت ابتلا به آرتروز می توانید بخورید، می پردازیم.

انواع ماهی های چرب مانند سالمون، خال مخالی، ساردین و قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که اثرات ضد التهابی قوی دارند.

در یک مطالعه کوچک، ۳۳ شرکت‌کننده هر هفته چهار بار با ماهی چرب، ماهی بدون چربی یا گوشت بدون چربی تغذیه شدند. پس از هشت هفته، گروه ماهی چرب سطوح ترکیبات خاص مرتبط با التهاب را کاهش داد ( ۴ ).

تجزیه و تحلیل ۱۷ مطالعه نشان داد که مصرف مکمل های اسید چرب امگا ۳ باعث کاهش شدت درد مفاصل، سفتی صبحگاهی، تعداد مفاصل دردناک و استفاده از مسکن ها در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می شود ( ۵ ).

به طور مشابه، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که اسیدهای چرب امگا ۳ چندین نشانگر التهابی را که در استئوآرتریت دخیل هستند کاهش می دهد ( ۶ ).

ماهی همچنین منبع خوبی از ویتامین D است که می تواند از کمبود آن جلوگیری کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که آرتریت روماتوئید ممکن است با سطوح پایین ویتامین D مرتبط باشد، که می تواند به علائم کمک کند ( ۷ ، ۸ ).

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که هر هفته حداقل دو وعده ماهی چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از خواص ضد التهابی مفید آن بهره ببرید ( ۹ ).

خلاصه: ماهی چرب
سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D است که هر دو ممکن است
برای کاهش التهاب و شدت علائم آرتریت مفید باشند.

سیر مملو از فواید سلامتی است.

در برخی از مطالعات لوله آزمایش، سیر و اجزای آن خواص ضد سرطانی دارند. آنها همچنین حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است خطر بیماری قلبی و زوال عقل را کاهش دهند ( ۱۰ ، ۱۱ ).

علاوه بر این، سیر دارای اثر ضد التهابی است که ممکن است به کاهش علائم آرتریت کمک کند.

در واقع، برخی تحقیقات نشان داده اند که سیر ممکن است عملکرد سلول های ایمنی خاص را برای کمک به تقویت سیستم ایمنی افزایش دهد ( ۱۲ ).

در یک مطالعه، محققان رژیم غذایی ۱۰۸۲ دوقلو را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند کسانی که سیر بیشتری می‌خورند، احتمالاً به دلیل خواص ضد التهابی قوی سیر، خطر ابتلا به آرتروز لگن را کاهش می‌دهند ( ۱۳ ).

مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که یک جزء خاص در سیر می تواند برخی از نشانگرهای التهابی مرتبط با آرتریت را کاهش دهد ( ۱۴ ).

افزودن سیر به رژیم غذایی شما می تواند برای علائم آرتریت و سلامت کلی مفید باشد.

خلاصه: مطالعات انسانی
و لوله آزمایش نشان داده اند که سیر ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد
و خوردن آن ممکن است با کاهش خطر
آرتروز مرتبط باشد.

زنجبیل علاوه بر افزودن طعم و مزه به چای، سوپ و شیرینی، ممکن است به کاهش علائم آرتریت نیز کمک کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۱ اثرات عصاره زنجبیل را در ۲۶۱ بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو ارزیابی کرد. پس از شش هفته، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان بهبودهایی را در درد زانو تجربه کردند ( ۱۵ ).

یک مطالعه لوله آزمایشی همچنین نشان داد که زنجبیل و اجزای آن مانع از تولید موادی می‌شوند که باعث التهاب در بدن می‌شوند ( ۱۶ ).

مطالعه دیگری نشان داد که درمان موش ها با عصاره زنجبیل باعث کاهش سطح یک نشانگر التهابی خاص درگیر در آرتریت می شود ( ۱۷ ).

مصرف زنجبیل به شکل تازه، پودر یا خشک ممکن است التهاب را کاهش داده و به کاهش علائم آرتریت کمک کند.

خلاصه: نشان داده شده است که زنجبیل
علائم آرتریت را کاهش می دهد. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی
نیز نشان داده اند که ممکن است التهاب را کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان
مورد نیاز است.

بر کسی پوشیده نیست که کلم بروکلی یکی از سالم ترین غذاهای موجود است. در واقع، حتی ممکن است با کاهش التهاب همراه باشد.

یک مطالعه که رژیم غذایی ۱۰۰۵ زن را مورد بررسی قرار داد نشان داد که مصرف سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی با کاهش سطح نشانگرهای التهابی مرتبط است ( ۱۸ ).

بروکلی همچنین حاوی اجزای مهمی است که می تواند به کاهش علائم آرتریت کمک کند.

به عنوان مثال، سولفورافان ترکیبی است که در کلم بروکلی یافت می شود. مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که تشکیل یک نوع سلول درگیر در توسعه آرتریت روماتوئید را مسدود می کند ( ۱۹ ).

یک مطالعه حیوانی همچنین نشان داد که سولفورافان می تواند تولید برخی از نشانگرهای التهابی را که به آرتریت روماتوئید کمک می کنند، کاهش دهد ( ۲۰ ).

در حالی که مطالعات بیشتری بر روی انسان مورد نیاز است، این نتایج مطالعات لوله آزمایش و حیوانات نشان می دهد که ترکیبات موجود در بروکلی ممکن است به کاهش علائم آرتریت کمک کند.

خلاصه: بروکلی
با کاهش التهاب همراه است. بر اساس مطالعات لوله آزمایش ، همچنین حاوی سولفورافان
است که ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد.
تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات کلم بروکلی در انسان مورد نیاز است.

گردو سرشار از مواد مغذی و سرشار از ترکیباتی است که ممکن است به کاهش التهاب مرتبط با بیماری مفاصل کمک کند.

یک تجزیه و تحلیل از ۱۳ مطالعه نشان داد که خوردن گردو با کاهش نشانگرهای التهاب همراه است ( ۲۱ ).

گردو به خصوص سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که نشان داده شده است علائم آرتریت را کاهش می دهد ( ۵ ).

در یک مطالعه، ۹۰ بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید مکمل هایی از اسیدهای چرب امگا ۳ یا روغن زیتون مصرف کردند.

در مقایسه با گروه روغن زیتون، کسانی که اسیدهای چرب امگا ۳ دریافت کردند، سطوح کمتری از درد را تجربه کردند و توانستند استفاده از داروهای آرتریت را کاهش دهند ( ۲۲ ).

با این حال، اکثر تحقیقات موجود بر روی اثرات اسیدهای چرب امگا ۳ به طور کلی بر آرتریت تمرکز دارند. مطالعات بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثرات گردو، به ویژه مورد نیاز است.

خلاصه: گردو
سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند علائم آرتریت و
همچنین التهاب را کاهش دهد.

تن‌ها آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی در هر وعده از انواع توت‌ها وجود دارد که ممکن است تا حدی به دلیل توانایی منحصر به فرد آن‌ها در کاهش التهاب باشد.

در یک مطالعه بر روی ۳۸۱۷۶ زن، کسانی که حداقل دو وعده توت فرنگی در هفته می خوردند، ۱۴ درصد کمتر احتمال داشت که سطح نشانگرهای التهابی در خون افزایش یابد ( ۲۳ ).

علاوه بر این، انواع توت ها سرشار از کوئرستین و روتین هستند، دو ترکیب گیاهی که فواید زیادی برای سلامتی شما دارند.

در یک مطالعه لوله آزمایش، مشخص شد که کورستین برخی از فرآیندهای التهابی مرتبط با آرتریت را مسدود می کند ( ۲۴ ).

مطالعه دیگری به موش‌ها مکمل‌های کوئرستین و روتین داد که هر دو باعث کاهش التهاب مرتبط با آرتریت شدند ( ۲۵ ).

خوشبختانه، اگر می‌خواهید از این فواید سلامت چشمگیر بهره ببرید، انواع توت‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. توت فرنگی، شاه توت و زغال اخته تنها چند گزینه هستند که می توانند شیرینی شما را راضی کنند و مواد مغذی زیادی برای مبارزه با آرتریت فراهم کنند.

خلاصه: توت ها
حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که نشانگرهای التهابی مرتبط با آرتریت را
در مطالعات لوله آزمایش و حیوانات کاهش می دهند.

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج سرشار از مواد مغذی هستند و برخی از اجزای آنها ممکن است به کاهش التهاب ناشی از آرتریت کمک کنند.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات با سطوح کمتر التهاب مرتبط است ( ۲۶ ، ۲۷ ).

اسفناج، به ویژه، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و همچنین ترکیبات گیاهی است که می تواند التهاب را تسکین دهد و به مبارزه با بیماری کمک کند ( ۲۸ ).

اسفناج مخصوصاً دارای آنتی اکسیدان کامفرول است که نشان داده شده است اثرات عوامل التهابی مرتبط با آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد ( ۲۹ ).

یک مطالعه لوله آزمایشی در سال ۲۰۱۷ سلول های غضروف آرتریت را با کامفرول درمان کرد و دریافت که التهاب را کاهش می دهد و از پیشرفت استئوآرتریت جلوگیری می کند ( ۳۰ ).

با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات اسفناج و اجزای آن بر روی افراد مبتلا به آرتریت مورد نیاز است.

خلاصه: اسفناج
سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله کامفرول است. مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند
که کامفرول می تواند التهاب را کاهش داده و پیشرفت
آرتروز را کند کند.

انگور دارای مواد مغذی متراکم، آنتی اکسیدان بالا و دارای خواص ضد التهابی است.

در یک مطالعه، به ۲۴ مرد یا پودر انگور غلیظ که معادل حدود ۱.۵ فنجان (۲۵۲ گرم) انگور تازه بود، یا دارونما روزانه به مدت سه هفته داده شد. پودر انگور به طور موثر سطوح نشانگرهای التهابی را در خون کاهش داد ( ۳۱ ).

علاوه بر این، انگور حاوی چندین ترکیب است که نشان داده شده است در درمان آرتریت مفید است. به عنوان مثال، رسوراترول یک آنتی اکسیدان موجود در پوست انگور است.

در یک مطالعه لوله آزمایش، رسوراترول پتانسیلی برای کمک به جلوگیری از ضخیم شدن مفاصل مرتبط با آرتریت با مسدود کردن تشکیل سلول های آرتریت روماتوئید نشان داد ( ۳۲ ).

انگور همچنین حاوی یک ترکیب گیاهی به نام پروآنتوسیانیدین است که ممکن است اثرات امیدوارکننده ای بر آرتروز داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که عصاره پروآنتوسیانیدین هسته انگور التهاب مربوط به بیماری را کاهش می دهد ( ۳۳ ).

به خاطر داشته باشید که اینها مطالعات لوله آزمایشی با استفاده از دوزهای متمرکز آنتی اکسیدان بسیار بیشتر از مقداری است که شما در یک وعده معمولی مصرف می کنید.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه این نتایج ممکن است برای انسان ترجمه شود، مورد نیاز است.

خلاصه: انگور
خواص ضد التهابی دارد و حاوی ترکیباتی است که ممکن است به کاهش
التهاب کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است.

روغن زیتون که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است، ممکن است اثر مطلوبی بر علائم آرتریت داشته باشد.

در یک مطالعه، موش ها به مدت شش هفته با روغن زیتون فوق بکر تغذیه شدند. این به توقف توسعه آرتریت، کاهش تورم مفاصل، کند کردن تخریب غضروف و کاهش التهاب کمک کرد ( ۳۴ ).

در مطالعه دیگری، ۴۹ شرکت کننده مبتلا به آرتریت روماتوئید هر روز به مدت ۲۴ هفته روغن ماهی یا یک کپسول روغن زیتون مصرف کردند.

در پایان مطالعه، سطح یک نشانگر التهابی خاص در هر دو گروه کاهش یافته بود – ۳۸.۵٪ در گروه روغن زیتون و بین ۴۰-۵۵٪ در گروه روغن ماهی ( ۳۵ ).

مطالعه دیگری رژیم غذایی ۳۳۳ شرکت کننده با و بدون آرتریت روماتوئید را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که مصرف روغن زیتون با خطر کمتر این بیماری مرتبط است ( ۳۶ ).

اگر چه تحقیقات بیشتری در مورد اثرات روغن زیتون بر آرتریت مورد نیاز است، از جمله روغن زیتون و سایر چربی های سالم در رژیم غذایی شما قطعا می تواند برای سلامتی شما مفید باشد و همچنین ممکن است علائم آرتریت را کاهش دهد.

خلاصه: نشان داده شده است که روغن زیتون
التهاب را کاهش می دهد و ممکن است با کاهش
خطر ابتلا به آرتریت همراه باشد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که ممکن است
پیشرفت آرتریت را کاهش دهد و علائم را کاهش دهد.

آب گیلاس ترش یک نوشیدنی محبوب است که از میوه درخت Prunus cerasus به دست می آید .

این آب میوه قوی طیف گسترده ای از مواد مغذی و فواید سلامتی را ارائه می دهد و حتی ممکن است به کاهش علائم آرتریت کمک کند.

در یک مطالعه، ۵۸ شرکت‌کننده هر روز به مدت شش هفته دو بطری ۸ اونس (۲۳۷ میلی‌لیتری) آب گیلاس ترش یا دارونما دریافت کردند.

در مقایسه با دارونما، آب گیلاس ترش به طور قابل توجهی علائم آرتروز را کاهش داد و التهاب را کاهش داد ( ۳۷ ).

در مطالعه دیگری، نوشیدن آب گیلاس ترش به مدت سه هفته باعث کاهش سطح نشانگرهای التهابی در ۲۰ زن مبتلا به استئوآرتریت شد ( ۳۸ ).

حتما به دنبال انواع غیر شیرین آب گیلاس ترش باشید تا مطمئن شوید که قند اضافه شده اضافی مصرف نمی کنید.

در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم و سایر غذاهای مبارزه کننده با آرتریت، یک وعده آب آلبالو شیرین نشده در روز ممکن است به کاهش برخی از علائم آرتریت کمک کند.

خلاصه: مطالعات
نشان می دهد که آب گیلاس ترش می تواند التهاب را کاهش دهد و برخی از
علائم آرتریت را کاهش دهد.

واضح است که رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در شدت و علائم آرتریت داشته باشد.

خوشبختانه، انواع غذاها با اجزای قوی ممکن است التهاب و آرتریت را تسکین دهند – در حالی که سلامت کلی را نیز ارتقا می دهند.

همراه با درمان های مرسوم، خوردن یک رژیم غذایی مغذی حاوی چربی های سالم، چند وعده ماهی چرب و مقدار زیادی محصول ممکن است به کاهش برخی علائم آرتریت کمک کند.



Source