کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی را هدف قرار می دهند که برخی از آنها در رژیم های مدیترانه ای رایج است. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان ، با پنج غذای پرکاربرد که می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند ، بیشتر آشنا می شویم.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک دیورتیک عمل می کند. طبیعت در کنترل فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال وجود داشت که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شده بودند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در هیچ گروه دیگری مشاهده نشد.

حتی اگر همه روزه همه آووکادو ها را نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و رژیم غذایی خود تا آنجا که ممکن است یک برنامه استراتژیک برای حفظ سلامت شما است.

2. ذهن های خوراکی

آجیل رژیمی بخشی از رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم و پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند. در میان آنها مواد مغذی زیادی وجود دارد که بزرگسالان از آن ها کم هستند ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

بزرگسالانی که به طور معمول به طور متوسط ​​یک چهارم (7 گرم) آجیل از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، آسپرین ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای اضافه وزن هستند. استرس کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. اندازه کمر آنها کوچک است ، نشانه تجمع چربی در شکم است.

اگر وسواس چندانی در مورد رژیم غذایی ندارید ، آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. U- عدس

فانوس ها را می توان یکی از مواد غذایی اصلی دانست که اکثر ما اغلب از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه مقرون به صرفه ، ضد محیط زیست ، محیطی ، رضایت بخش و مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

یافته های تحقیقاتی که چربی شکم مسن را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم برای افزایش استفاده از فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduced کاهش می دهد. یکی از عدس های پخته شده حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به کنترل حرکت روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. دانه های کل

محبوبیت روزافزون غذاهای کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از مردم از غلات کامل اجتناب کنند. اما غلات سبوس دار می توانند انواع مختلفی از فواید سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی کم و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارد.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مقادیر کمی از غلات کامل را با توجه به امکانات خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید وعده های غذایی کم حجم تری مصرف می کنید و در مواقعی که فعالیت بیشتری دارید وعده های غذایی بزرگتر می خورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم مواد معدنی استخوان و سلامت روانی مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. چهار وعده (113 گرم) از این ماهی می تواند تا 80 درصد از ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. شما می توانید ماهی سالمون را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند دیگر شیرهای گیاهی بخورید ، یا مکمل هایی مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد خارجی تأمین می کنند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و دستورالعمل های غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

تعمیر و نگهداری اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

تنفس ناخواسته را از طریق غذا حذف کنید

کاهش وزن و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید