کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات زنانی که به برنامه کاهش وزن می روند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما کار کرده ایم ، اما چند کراس اوور باقی مانده نمی میرد. هربار که به آنها نگاه می کنیم می بینیم که مشکلات هورمونی دارند. علاوه بر این ، به طور خلاصه ، ممکن است در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشد: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها ، روند کاهش وزن را مهار می کند و در واقع نوع چاقی در زنان (گلابی شکل) با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه هورمون ها را متعادل می کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات عمده فراتحلیل نگاه می کنیم. ما می بینیم که خوردن فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و از سرطان هایی مانند سرطان سینه ، اندومتریوز و سرطان جلوگیری کند. با استفاده درست و دریافت فیبر ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) است.

اشکالی نداره! برای خانم ها ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز ایده خوبی است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، با استفاده از فرش های کربوژل و نوشیدن آب کافی در این مورد می توانند باعث التهاب شوند!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه را توصیه می کنم و می تواند فیبر مورد نظر شما را تهیه کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت فرنگی یا توت (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق چای خوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا که به ما گفتید ، فکر می کنید هر روز چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید