چرا ورزش کردن به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست


برای مطالعه جدید ، که در ماه آگوست در Current Biology منتشر شد ، برخی از دانشمندان درگیر در این طرح تصمیم گرفتند ببینند هنگام حرکت ، متابولیسم ما چه می شود. آنها داده هایی را برای 1،754 بزرگسال جمع آوری کردند که شامل نتایج آب دو برچسب گذاری شده آنها و همچنین اندازه گیری ترکیبات بدن آنها و مصرف انرژی پایه بود ، که این مقدار کالری است که آنها به سادگی با زنده بودن می سوزانند ، حتی اگر در غیر این صورت غیر فعال باشند. با کسر اعداد پایه از کل انرژی مصرفی ، محققان می توانند انرژی مصرفی افراد را از ورزش و سایر حرکات ، مانند ایستادن ، راه رفتن و بی قراری عمومی تخمین بزنند.

سپس ، با استفاده از مدل های آماری ، محققان می توانند بفهمند که آیا کالری سوزانده شده در حین فعالیت باعث افزایش مصرف انرژی روزانه افراد می شود – یعنی آیا افراد هنگام حرکت بیشتر نسبت به کل کالری روزانه بیشتری می سوزانند یا خیر. اما ، محققان دریافتند ، آنها تمایل ندارند کالری بیشتری بسوزانند. در حقیقت ، به نظر می رسد اکثر مردم با توجه به سطح فعالیت خود ، به طور متوسط ​​، 72 درصد بیشتر از مقدار مورد نیاز کالری اضافی می سوزانند.

لوئیس هالسی ، پروفسور علوم زندگی و بهداشت در دانشگاه روهمپتون در لندن و یکی از نویسندگان اصلی مطالعه جدید می گوید: “به نظر می رسد که مردم کالری اضافی را که حداقل یک چهارم می سوزاند انرژی را جبران می کند.”

به طور غیرمنتظره ای ، محققان همچنین دریافتند که سطح جبران انرژی در بین افرادی که دارای چربی نسبتاً بالایی از بدن هستند افزایش می یابد. آنها تمایل داشتند که 50 درصد یا بیشتر کالری سوزانده شده را با فعالیت جبران کنند.

ذکر این نکته ضروری است که در این مطالعه میزان مصرف غذای افراد مورد بررسی قرار نگرفته است. این تمرکز تنها بر هزینه انرژی و اینکه چگونه بدن ما قادر به جبران برخی از کالری های سوزانده شده در حین ورزش با کاهش فعالیت های بیولوژیکی در نقاط دیگر بدن است ، متمرکز شده است. دکتر هالسی گفت ، اینکه چگونه ما به طور ناخودآگاه این عملکرد را تنظیم می کنیم و کدام سیستم های داخلی می توانند بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند ، هنوز مشخص نیست. او و همکارانش حدس می زنند که عملکرد سیستم ایمنی بدن ، که به انرژی قابل توجهی نیاز دارد ، ممکن است تا حدودی کاهش یابد. یا می توانیم ناخودآگاه در روزهایی که ورزش می کنیم کمتر بی حوصلگی کنیم یا در غیر این صورت کم تحرک تر شویم. شاید برخی از عملکردهای داخلی سلولهای ما کند شده و باعث کاهش کل انرژی بدن ما شود.

اما علم جدید ورزش و جبران کالری کاملاً دلسرد کننده نیست. دکتر هالسی خاطرنشان کرد: حتی افرادی که بدن آنها 50 درصد یا بیشتر از کالری مصرفی خود را در طول فعالیت بدنی جبران می کنند ، کالری بیشتری در روز نسبت به زمان سکون خود می سوزانند. وی ادامه داد: مشکل سخت تر استفاده از ورزش برای کاهش وزن این است که ورزش واقعاً کالری کمی می سوزاند. برای کاهش وزن ، باید غذای کمتری بخوریم.

وی گفت: “نصف یک کوکی یا نصف قوطی کولا” پس از نیم ساعت پیاده روی ، و کالری بیشتری از آنچه که سوزانده اید دریافت کرده اید ، هرچقدر کم یا زیاد جبران کنید.

دیدگاهتان را بنویسید