غذا | کاهش وزن تضمینی خوردن آنلاین | تغذیه پزشکی و رژیم غذایی


غذا خوردن

غذا خوردن پس از همه ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط غذاهای مناسب را برای حفظ سلامت بدن و روح خود می خواهند.

گذشته از این واقعیت که امروزه اکثر مردم سعی در کاهش وزن دارند ، می بینیم که برخی از افراد به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با تغذیه مناسب برای رسیدن به این هدف و بدن مناسب آشنا کنیم.

به طور طبیعی ، افراد با متابولیسم بالا کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری خواهند داشت و به آنها چربی کم گفته می شود. این افراد همیشه قد بلندتری دارند. اختلاف قد و وزن این افراد را مجبور به خوردن غذا می کند. اما کدام غذاها برای کاهش وزن مناسب هستند؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند توصیه های خوبی در زمینه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب را بیابید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه کاهش وزن سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و برای فردی پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی تغذیه رژیم معده و رژیم لاغری آنفولانزا برای دستیابی به بهترین نتیجه ، ورزش را با فرد توصیه کنید.

علائم رژیم غذایی سالم

  1. تغذیه مناسب باید شامل مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. در برنامه غذایی مناسب ، مصرف هر غذایی نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

غذای آنلاین چیست؟

امروزه با سرعت زندگی زیاد ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به دفتر مراجعه کنند و به وب سایت مراجعه کنند. متخصص تغذیه همچنین به بخش مراجعه کنید غذا در اینترنت اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که غذای تهیه شده برای شما متفاوت است و ممکن است برخی افراد از آن استفاده نکنند.

غذا خوردن

انواع غذا

یکی تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه کرده اید ، او یکی از گزینه های زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم با منوی پیش فرض
  • غذای آماده
  • غذای ترکیبی
  • تغییر غذاها

نحوه افزایش وزن با رژیم غذایی غنی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، باید بیش از 500 کالری مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند با مشورت تغذیه ، انواع غذاهای کم هزینه و غنی را در رژیم غذایی خود قرار دهند و به آنها کمک کنند تا سالم بمانند و وزن خود را افزایش دهند.

یک رژیم غذایی موثر برای کاهش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی انواع کالری و پروتئین است ، استفاده از آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر پیمانه کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که سوء استفاده از این مواد سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و خوردن آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین استفاده از آن در افزایش وزن مثر است.

100 گرم برنج 130 کالری دارد. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاهای فست فود برای کاهش وزن است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از دانه های میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. عصاره گرانول معادل 450 کالری است و غلظت شیر ​​را افزایش می دهد. به همین دلیل ، استفاده از این غذاهای ترش توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است ، در حالی که موز حاوی 100 کالری است.

این ماده دارای پروتئین سالم است و طرز تهیه و طعم و برنج آن بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین ابزارها برای افزایش وزن است که دستیابی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان و قند است که در افزایش وزن بسیار مثر است.

غذا خوردن

چگونه با رژیم های لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز وعده های غذایی کوچک بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری از میزان دریافتی خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. غذاهای شور ، شیرین ، پرچرب و کاملاً ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. یخچال های فرانسوی ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیر بمانید ، بنابراین به اهداف کاهش وزن خود نزدیک می شوید. از این گذشته ، هرچه غذاهای چرب بیشتری داشته باشید ، نه تنها بیشتر تولید می کنید ، بلکه بیشتر می خورید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، شیر کم چرب و گوشت از توصیه شده ترین غذاهای سالم هستند.
  • هنگام پخت و پز به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ آماده است تا کره و پنیر پخته شوند. همچنین خوب است که پوست مرغ را قبل از پختن جدا کنید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • از غذاها و غذاهای چرب استفاده کنید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. سپس غذاهای چرب مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

غذا خوردن

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

غذای سالم ، این بدان معنا نیست که غذا را کنار بگذارید و از برنامه های غذایی دقیق پیروی کنید. سالم ماندن با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله درک اندازه هر وعده غذایی ، کاهش غذاهای چرب ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی شما ممکن خواهد بود.

تغذیه مناسب ، دارای تمام گروههای غذایی اصلی ، با مقدار مناسب غذا و تأمین مواد مغذی مناسب است.
هرکسی متفاوت است و غذای سالم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما پیروی از یک رژیم متعادل ، که شامل همه گروه های غذایی و خوردن مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی زیاد و قند کم است ، شما را در مسیر زندگی سالم تر قرار می دهد.

اهمیت تغذیه مناسب

به کنترل وزن کمک می کند

تعداد کالری مورد نیاز بستگی به سن ، ورزش و اهداف کاهش وزن دارد که شامل کالری کم ، غذاهای مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی برنامه غذایی سالم است و مدیریت رژیم غذایی به شما کمک می کند تا از رژیم غذایی سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برد و اشتهای قوی را کاهش می دهد.

اجساد

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را کاهش دهید

در حالی که چاق هستید یک برنامه غذایی سالم مهم است؛ باید از انواع خاصی از روغن ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. از چربی های ترانس به هر دلیلی نباید استفاده شود. بادام زمینی ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

غذا خوردن

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم استفاده می شود. بسیاری از محصولات نهایی مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سالاد مخصوص پخت و پز ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند میزان سدیم را در رژیم غذایی شما کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید