علم جدید در مورد نحوه کالری سوزی


ساده است ، اغلب به ما می گویند: تنها کاری که باید انجام دهید برای حفظ وزن سالم این است که اطمینان حاصل کنید که میزان کالری دریافتی شما به همان میزان کالری مصرف شده باقی می ماند. اگر کالری یا انرژی بیشتری نسبت به میزان مصرفی خود دریافت کنید ، وزن خود را افزایش می دهید. اگر خروجی بیشتر از ورودی باشد ، آن را از دست می دهید. اما در حالی که اغلب هنگام تمرین مشغول سوزاندن کالری هستیم ، 55 تا 70 درصد از آنچه می خوریم و می نوشیم در واقع به تقویت همه واکنش های شیمیایی نامرئی که در بدن ما برای زنده ماندن ما انجام می شود ، می پردازد. هرمان پونتزر ، استادیار مردم شناسی تکاملی در دانشگاه دوک می گوید: “ما به متابولیسم فقط به عنوان ورزش فکر می کنیم ، اما بسیار بیشتر از این است.” “این به معنای واقعی کل کل میزان مشغله سلول های شما در طول روز است.” محاسبه کل مصرف انرژی به شما می گوید که برای زنده ماندن به چه مقدار کالری نیاز دارید. اما همچنین به شما می گوید که بدن چگونه کار می کند. “هیچ اندازه گیری مستقیم تری از آن صرف هزینه انرژی وجود ندارد.”

اگرچه دانشمندان حداقل یک قرن است که متابولیسم را مطالعه می کنند ، اما نتوانسته اند آن را به اندازه کافی اندازه گیری کنند-در شرایط واقعی ، در افراد کافی ، در محدوده سنی وسیع-تا ببینند چگونه در طول زندگی انسان تغییر می کند. طول. واضح است که هرچه فرد بزرگتر باشد سلولهای بیشتری دارد و بنابراین کالری کل بیشتری در روز می سوزاند. اما ارزیابی اینکه آیا متغیرهایی مانند سن ، جنس ، شیوه زندگی و بیماری بر میزان مصرف انرژی ما تأثیر می گذارد بسیار سخت تر است. این فقدان داده ها منجر به مفروضاتی شد که ریشه در تجربیات شخصی دارند: به عنوان مثال ، تغییرات هورمونی قابل توجهی مانند آنچه در دوران بلوغ و یائسگی رخ می دهد ، باعث افزایش یا متابولیسم متابولیسم ما می شود و ما را وادار می کند کالری بیشتر یا کمتر در روز بسوزانیم. یا اینکه مردان به طور ذاتی متابولیسم سریع تری نسبت به زنان دارند ، زیرا به نظر می رسد که آنها راحت تر وزن کم می کنند. یا اینکه مصرف انرژی ما در میانسالی کند می شود و باعث افزایش تدریجی و اجتناب ناپذیر وزن می شود. “من در 40 سالگی هستم ؛ پونتزر می گوید: من احساس می کنم متفاوت از 20 سالگی هستم – من نیز آن را خریداری می کنم. “تمام آن شهود هرگز با داده ها پشتیبانی نمی شود. فقط خیلی مطمئن به نظر می رسید. ”

ماه گذشته ، با این حال ، مقاله ای که توسط Science توسط Pontzer و بیش از 80 نویسنده منتشر شد نشان داد که بسیاری از آنچه ما فکر می کردیم در مورد متابولیسم می دانیم اشتباه است. با استفاده از داده های جمع آوری شده قبلی از بیش از 6400 نفر که از 8 روز تا 95 سال سن داشتند و با اندازه بدن و میزان چربی و ماهیچه های موجود ، دریافتند که متابولیسم ما به طور کلی از چهار مرحله مختلف زندگی عبور می کند. متابولیسم نوزادان مشابه متابولیسم بزرگسالان است. سپس ، هنگامی که آنها تقریباً یک ماهه هستند ، میزان متابولیسم آنها به سرعت افزایش می یابد ، تا زمانی که بین 9 تا 15 ماهگی ، بیش از 50 درصد بیشتر از یک بزرگسال است-معادل یک بزرگسال که حدود 4000 کالری در روز می سوزاند. (وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده تخمین می زند که به طور متوسط ​​، زنان بالغ بین 1600 تا 2400 کالری در روز و مردان بالغ بین 2000 تا 3000 کالری نیاز دارند.) در آن زمان ، بین 1 تا 2 سالگی ، مصرف انرژی کاهش می یابد. و تا سن 20 سالگی همچنان در حال سقوط است. از آنجا ، تا 40 سال آینده ثابت می ماند ، حتی در دوران بارداری و یائسگی. در 55 سالگی به همان اندازه که در 25 سالگی کالری می سوزانید. در حدود 60 سالگی ، مصرف انرژی دوباره شروع به کاهش می کند و این کار را تا پایان عمر ادامه می دهد. به گفته محققان ، مردان متابولیسم سریع تری نسبت به زنان ندارند. در عوض ، آنها تمایل دارند کالری بیشتری در روز نسبت به اندازه خود بسوزانند زیرا معمولاً نسبت بیشتری از ماهیچه ها را دارند ، که از انرژی بیشتری نسبت به چربی استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید