علل گرسنگی مزمن و راههای پیشگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن به نیاز به غذای بیشتر است. در هنگام گرسنگی ، معده می تواند سر و صدا ایجاد کند و ممکن است احساس کند که کاملاً خالی است. گاهی این گرسنگی با سردرد ، تحریک پذیری ، تنبلی و عدم استرس همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود همیشه احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در ادامه به آنها می پردازیم.

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

خوردن پروتئین کافی برای کنترل غذا بسیار مهم است. پروتئین ها احساس گرسنگی را کاهش می دهند و به بدن کمک می کنند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، بنابراین تولید هورمون هایی که باعث احساس سیری می شوند افزایش می یابد. در نتیجه ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

کدام غذاها حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف بهتر از پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت کلی بدن ضروری است و برای عملکرد مناسب ذهن و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب و مشابه کنترل رژیم غذایی است زیرا بر اشتهای غذایی که باعث تحریک هورمون ها می شود ، تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل رژیم غذایی ، 8 ساعت بدون اختلال در شب بخوابید.

3. ما مقدار زیادی کربوهیدرات استفاده می کنیم

کربوهیدرات های هضم شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از معروف ترین آنها آرد سفید است که برای پخت نان و محصولات ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این کربوهیدرات ها حاوی مواد پر کننده فیبر نیستند و بدن آنها را به سرعت هضم می کند. رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده سطح قند خون را نیز کاهش می دهد. در نتیجه می توان از روش های دیگر کندتر استفاده کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، لوبیا و غلات کامل حاوی فیبر و کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

من احساس میکنم گرسنه ام

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی ها نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن دارند. هضم چربی در دستگاه گوارش زمان زیادی طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. غذاهای پرچرب ، چرب و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت روان و قلب ، به طور کلی فعالیت بدنی را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به آبی دارد که از آن استفاده می کنیم. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، رژیم غذایی شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی احساس تشنگی می کنید و با گرسنگی اشتباه نمی گیرید در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم حواسمان پرت می شود

اگر زندگی شلوغی داشته باشید و در حین غذا خوردن کارهای دیگری انجام دهید ، همزمان آسیب های متفاوتی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد. این رژیم باعث افزایش کالری و افزایش وزن می شود. اختلالات اطلاعات مربوط به میزان خوردن غذا را کاهش می دهند ، سپس بدن بعداً نشانه سیری را ایجاد می کند.

7. استرس و استرس زیادی داریم

برای برخی افراد ، استرس باعث افزایش مصرف غذا می شود. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد مدام احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و عوارض جانبی وجود دارد. در برخی موارد ممکن است با مشورت پزشک ، دارو را برگردانید ، اما در برخی موارد برای کاهش عوارض جانبی تنها باید از داروهای قبلی پیروی کنید.

9. رابطه بین سلامت جسمانی و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی جسمانی باید مورد ارزیابی قرار گیرد. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و پرخوری می تواند نشانه یک مشکل جسمی باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید باعث تشدید وضعیت بدن می شود. به همین دلیل ، هر از گاهی نیاز به یک معاینه کامل فیزیکی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات داخلی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید