خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که به حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن کمک می کند؟ در این مقاله از دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به بررسی اجمالی پاسخ این س getال می پردازیم و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن ارزیابی می کنیم. ما همچنین عواقب خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، غلات و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و طیف گسترده ای از غذاهای دریایی و مزارع است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت نظرات قوی و بدون ابهامی ارائه می دهند و برخی نیز محتاط و مشکوک هستند. برخی گیج شده اند و به دلیل شنیدن اخبار متناقض در مورد آن ، تصمیم به خوردن یا نخوردن گوشت گرفته اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما می بینیم که در مورد گوشت صحبت می شود. آیا باید تعریف کنیم که در مورد چه نوع گوشتی صحبت می کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی رایج هستند. اما ویژگی هایی در گونه های آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئینی که پروتئین حیوانی در آن هضم و جذب می شود همچنین برای بدن انسان که به معنی درصد بالایی از گوشت است در سلول ها بسیار مفید است. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید در غذا یافت شوند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامتی انسان ایفا می کنند ، آنها برای رشد ، ترمیم سلول های پیری ، تولید هورمون های داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول سیستم ایمنی بدن) و ترشح داخلی به خوبی عمل می کنند. در غیاب اسیدهای آمینه مناسب ، سنتز پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق را نمی توان به درستی انجام داد. در نتیجه ، سلامت انسان در خطر است ، علاوه بر این که پروتئین ها در تشکیل سلول نقش دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلولها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا است. به این ترتیب ، ما می بینیم که گوشت دارای سطح خوبی از پروتئین است. از نظر اندازه ، این گروه غذایی دارای سطح بالایی از پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و باید در حد اعتدال مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز مردم به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از تجارت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت عصبی و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند یک گام مهم در حفظ سلامت عمومی و سلامت خوب باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مفید هستند. برخی از این ویتامین ها (جایی که گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی که در بسیاری از گوشتها یافت می شود و کیفیت خوبی دارد آهن است. آهن به طور گسترده ای در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند و این خود به نوبه خود منجر به عدم آموزش می شود.با درمان کم خونی ، مشکل حل می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م forثر برای رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از عفونت است.

ماهی

ماهی که یکی از گونه های گوشتی (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از مقوی ترین و مغذی ترین غذاها است ، جدا از خواص گوشت قرمز و طیور ، حاوی مقادیر زیادی ید در سلامت انسان است. و جلوگیری از التهاب
علاوه بر این ، روغن ماهی نوعی چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از نارسایی قلبی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت ارزش غذایی بالاتری دارند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را قانونی نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا پوست چرب حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. اگر در چند سطر بالا گفته باشیم که چربی های فیزیکی حاوی اسیدهای فعال مناسب برای کاهش چربی های ناخواسته خون هستند ، مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز ما مجله ایجاد می شود ، اما در اینجا برعکس است.


دکتر رضا اطمینانانی

تعمیر و نگهداری اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور دارای چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از چربی اشباع ، نامناسب برای سلامت قلب هستند و از سوی دیگر حاوی اسیدهای غیر اشباع هستند که سیستم عروقی را از آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که در بافت ماهیچه ای گوشت قرمز چربی وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، به منظور استفاده از اسیدهای مفید در گوشت و جلوگیری از تجزیه اسیدهای چرب در این مورد از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، پوست مرغ نخورید و چربی ها را از گوشت مرغ جدا کنید. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
خوردن بیش از حد گوشت قرمز مجاز نیست!

در جریان…

بقیه مقاله (با یا بدون گوشت) را می توانید در ادامه بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید در کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه راهکارهای اساسی تغذیه و تغذیه می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آسیب های موجود در قند را بررسی کنید

سیگار کشیدن غذا

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید