تغذیه سلامت دکتر انوشه تغذیه سالم برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی سرو می شود یا غذا در زمان های نامنظم خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در یک زمان غیر معمول با همکاران شما خورده می شود یا ناهار باقی نمی ماند. اگر کار خود را در دفتر به پایان رسانده اید و هنگامی که شخصی به خانه باز می گردد ، ناهار را در حوالی عصر می خورید. بیشتر شب یا شب. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذایی که می خورید باعث چاقی و مشکلات دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. بسیاری از کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن ندارند. هر کس باید طبق رژیم غذایی خود رژیم غذایی سالمی داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افرادی که پشت میز نشسته و نشسته اند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان مصرف روزانه خود را کاهش دهند ، آنها باید از غذاهای چرب ، چرب و خوشمزه که به مقدار زیاد در ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری کنند. از میوه و سبزیجات استفاده کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، ناراحتی معده را بهبود می بخشد و از یبوست ناشی از نشستن و نشستن زیاد جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی و ورزش انجام می دهند باید تا آنجا که می توانند کالری دریافت کنند و بهترین کار این است که این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی تامین شود تا انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. تأمین بدن. خوردن محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

برای کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، غذای باقی مانده به دلیل خرابی ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند یک وعده غذایی معمولی سه وعده ای داشته باشند ، باید غذا را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن سفارش جدیدی بدهند.

به طور کلی کارکنان باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بخورند و برای اجتناب از بزاق دهان و خوردن زیاد غذا کمتر بخورند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید