تغذیه ایفاهان تنفس ناخواسته از طریق غذا را از بین ببرید


تنفس ناخواسته را از طریق غذا حذف کنید

به یاد داشته باشید که بوی بد دهان ناشی از غذا با خوردن غذاهای دیگر برطرف می شود. ما به این قسمت از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان پیوستیم تا بیشتر در مورد علل این مشکل صحبت کنیم و بوی بد دهان را با غذا پایان دهیم.

دلایل اصلی بوی بد دهان

عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد بوی بد شوند. باکتری های دهان و استفاده از برخی غذاها از شایع ترین علل این مشکل هستند:

جویدن سبزیجاتی مانند جعفری ، نعناع ، چنگال ، رازیانه ، بابونه ، رزماری ، مریم گلی و هل بوی بد دهان را از غذا حذف می کند.

بشقاب دندان

دهان یکی از نواحی بدن است که تعداد زیادی میکروب در آن وجود دارد. پلاک لایه ای از پوشش ویروس روی دهان. عدم مراقبت از دندان ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین می تواند باعث ایجاد پلاک باکتریایی شود. این صفحات در دندان می مانند و بسیار چسبناک هستند. می توانید از ایجاد پلاک در اثر مسواک زدن و معاشقه مناسب جلوگیری کنید. متأسفانه ، اگر باکتری های باقی مانده در دهان دچار اختلال شوند ، پلاک دندان می تواند سولفات های زنجیره ای کوتاه ، الماس یا اسیدهای چرب تولید کند که باعث بوی بد دهان می شود.
از غذا استفاده کنید

غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند باعث بوی بد دهان شوند ، که در زیر به آنها اشاره می شود:

سیر و پیاز

سیر و پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی هستند و می توانند بوی بد دهان را در دهان و پس از آن ، هنگام تنفس و دفع توسط ریه ها ایجاد کنند.

محصولات لبنی

بسیاری از باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند می توانند بوی اسیدهای آمینه موجود در محصولات لبنی را احساس کرده و بقایایی به نام کاداویرین یا پوتریساید تولید کنند. در نتیجه ، بوی بد ایجاد می شود.

کنسرو ماهی

بوی ماهی پوسیده چیزی نیست که نادیده گرفته شود. در حین کنسرو کردن ، این مواد مغذی همچنان تجزیه می شوند و “آمین های بیوژنیک” مرتبط با محصولات بوی بدن تولید می کنند.

کربوهیدرات هایی که سرعت جوش را سریعتر می کنند

این نوع کربوهیدرات ها شامل نوعی مولکول هیدرو هیدرات است که به راحتی توسط باکتری های طبیعی در دهان و روده هضم می شود و باعث ایجاد گاز ، التهاب ، مشکلات روده ای و بله بوی بد دهان می شود.

دخانیات و مشروبات الکلی

استفاده از مشروبات الکلی شدت بوی بد دهان را افزایش می دهد زیرا اتانول یکی از عوامل اصلی کم آبی بدن است ، یعنی باعث کم آبی بدن می شود و همچنین باعث فرار از تولید باکتری می شود. سیگار کشیدن نیز نقش دارد و اثرات الکل را افزایش می دهد.

باید چکار کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد دهان با غذا ، باید از برخی از غذاهایی که در زیر مورد بحث قرار گرفته است اجتناب کنید. البته ، باید بدانید که لازم نیست این غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما کاهش مصرف آنها برای جلوگیری از بوی بد دهان مفید خواهد بود.
با تغذیه مناسب از هوای آلوده مراقبت کنید

گاهی اوقات کافی است که نحوه غذا خوردن خود را تغییر دهید و میزان مصرف آب خود را افزایش دهید تا بوی بد دهان از بین برود. با این حال ، نباید فراموش کنید که حفظ سلامت دهان و دندان و مراجعه به پزشک مهم است. به یاد داشته باشید که نوشیدن مقدار زیادی آب برای بدن بسیار مفید و مفید است.

ابتدا علت را پیدا کنید

اولین قدم برای مقابله با بوی بد دهان شروع درمان علت است. این مشکل فقط با خوردن غذاهایی مانند سیر و پیاز ایجاد می شود که با اجتناب از مشکل شما می توانید این مشکل را برطرف کنید. این مشکل می تواند ناشی از استفاده بیش از حد از آب باشد. در نتیجه می توانید با نوشیدن آب زیاد از شر خشکی دهان و بوی بد دهان خلاص شوید. گاهی اوقات این مشکل توسط دندان ها یا لثه ها ایجاد می شود. بنابراین ، ابتدا باید ریشه مشکل را شناسایی کنید.

مراقب الکل و دخانیات باشید

همانطور که قبلاً ذکر شد ، سیگار کشیدن و سوء مصرف الکل می تواند فرد را مستعد بوی بد دهان کند. اگر سیگار می کشید ، باید این عادت را ترک کنید تا نه تنها بوی بد دهان را نفس بکشید ، بلکه گام های مهمی را برای سالم ماندن بردارید.

بیش از 3 وعده غذا در روز نخورید

هرچه غذا بیشتر باشد ، پارامتر دهانی بیشتر مختل می شود. در نتیجه ، زمان بیشتری برای تغذیه باکتری ها در نظر گرفته می شود و احتمال تجمع غذا در لبه های دندان و گوشه دهان افزایش می یابد. علاوه بر این ، اکثر کوکی ها خوشمزه هستند و بله ، برای دهانشویه خوشمزه و مطلوب هستند. بنابراین توصیه می شود از عادت داشتن همیشه نان در دهان خود اجتناب کنید.

بهداشت دهان را رعایت کنید و دهان خود را با روغن نارگیل بشویید

تحقیقات نشان می دهد مسواک زدن زمانی مهم است که حس بویایی قوی داشته باشید. علاوه بر این ، توصیه می شود روزانه دهان خود را بعد از مسواک زدن با روغن نارگیل بشویید. روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است. این ترکیب دارای اثرات مفیدی در برابر عفونت های مختلف دهان است. برای انجام این کار ، پس از مسواک زدن ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت 5 تا 10 دقیقه مالیده و دهان خود را بشویید. حتی اگر صبور باشید ، می توانید این روغن را به مدت 20 دقیقه در دهان خود قرار دهید و در نهایت روغن را تخلیه کنید.
به دنبال سبزیجات باشید

جویدن سبزیجاتی مانند جعفری ، نعناع ، چنگال ، رازیانه ، بابونه ، رزماری ، مریم گلی و هل بوی بد دهان را از بین می برد.

تجهیزات ضد بوی بد

زینک: نتایج چندین مطالعه نشان داده است که مکمل روی ترکیبات سولفات را به گازهای بی بو تبدیل می کند.

iprobiotic: به طور کلی ، باکتری Streptococcus salivarius باید در دهان افراد زنده بسیار مهم باشد. با این حال ، در افرادی که مشکلات تنفسی دارند ، سطح این باکتری ها پایین است و برخی از آنها این باکتری را ندارند. به همین دلیل ، پروبیوتیک ها در حذف و کاهش آلودگی مثر هستند.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه راهکارهای اساسی تغذیه و تغذیه می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

سیگار کشیدن غذا

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید



دیدگاهتان را بنویسید