برای طول عمر بیشتر چند قدم روزانه باید بردارید؟


این مسائل در قلب دو مطالعه جدید نهفته است که به پیوندهای بین فعالیت و طول عمر از زوایای متمایز اما متقاطع می پردازند. اولین مطالعه ، که این ماه در JAMA Network Open منتشر شد ، با محوریت مراحل انجام شد. بسیاری از ما با شمارش گام های روزانه به عنوان یک هدف فعالیت آشنا هستیم ، زیرا تلفن ها ، ساعت های هوشمند و سایر ردیاب های فعالیت ما معمولاً ما را وادار می کنند که روزانه تعداد معینی از قدم ها ، اغلب 10 هزار قدم برداریم. اما همانطور که قبلاً نیز نوشته ام ، علم فعلی نشان نمی دهد که ما برای سلامت یا طول عمر به 10 هزار مرحله نیاز داریم.

محققان دانشگاه ماساچوست در آمهرست ، CDC و م institutionsسسات دیگر این سوال را مطرح کردند که آیا در عوض ، مجموع مراحل کوچکتر ممکن است به طول عمر بیشتر مربوط باشد. بنابراین ، آنها به داده های جمع آوری شده در سال های اخیر برای مطالعه وسیع و مداوم در مورد سلامت و بیماری های قلبی در مردان و زنان میانسال مراجعه کردند. اکثر شرکت کنندگان حدود 10 سال قبل ، هنگامی که در 40 سالگی بودند به این مطالعه پیوسته بودند. در آن زمان ، آنها آزمایشات پزشکی را تکمیل کردند و از ردیاب فعالیت استفاده کردند تا قدم های خود را هر روز به مدت یک هفته شمارش کنند.

در حال حاضر ، محققان برای 2110 شرکت کننده سوابق خود را جمع آوری کرده و نام آنها را از نظر ثبت مرگ بررسی کردند. آنها دریافتند که 72 شرکت کننده در دهه پیش از دنیا رفته اند ، تعداد نسبتاً کمی اما با توجه به جوانان نسبی مردم تعجب آور نیست. اما دانشمندان همچنین متوجه ارتباط قوی با تعداد قدم ها و مرگ و میر شدند. آن دسته از مردان و زنانی که با پیوستن به این مطالعه حداقل 7000 قدم در روز جمع می کردند ، نسبت به افرادی که کمتر از 7000 قدم برداشته بودند ، 50 درصد کمتر در معرض مرگ بودند و خطر مرگ و میر همچنان با افزایش تعداد افراد افزایش می یافت و به بالاترین حد خود می رسید. در افرادی که بیش از 9000 قدم برداشته اند 70 درصد کمتر احتمال مرگ زود هنگام وجود دارد.

اما در 10 هزار مرحله ، مزایای آن کاهش یافت. آماندا پلوچ ، استادیار سینزیولوژی در دانشگاه ماساچوست آمهرست ، که رهبری این مطالعه جدید را بر عهده داشت ، می گوید: “نقطه کاهش بازده وجود داشت.” افرادی که بیش از 10000 قدم در روز بر می دارند ، حتی بیشتر ، به ندرت از افرادی که حداقل 7000 قدم بر می دارند بیشتر زنده می مانند.

به عنوان مفید ، دومین مطالعه ، که در ماه آگوست در نشریه Mayo Clinic Proceedings منتشر شد ، در سطح فعالیت های مشابه مشابه به عنوان بهترین شرط بندی برای طول عمر مطرح شد. این مطالعه شامل داده های چندین دهه مطالعه قلب شهر کپنهاگ بود که از دهه 1970 ده ها هزار بزرگسال دانمارکی را به خدمت گرفت و از آنها پرسید چند ساعت در هفته ورزش یا ورزش می کنند ، از جمله دوچرخه سواری (که در کپنهاگ بسیار محبوب است) ، تنیس ، دویدن ، شنا ، هندبال ، وزنه برداری ، بدمینتون ، فوتبال و سایر موارد.

دیدگاهتان را بنویسید