اورژانس های گرمایی | Rdiet


شرایط اضطراری گرما چیست؟

اورژانس های گرما، بحران های بهداشتی هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض هوای گرم و آفتاب ایجاد می شوند. اورژانس های گرما سه مرحله دارند: گرفتگی گرما، گرمازدگی و گرمازدگی. هر سه مرحله اضطراری گرما جدی هستند.

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید یا در تابستان ورزش می کنید، باید بدانید که چگونه علائم اورژانس گرما را تشخیص دهید. درمان در مراحل اولیه این بیماری می تواند از گرمازدگی جلوگیری کند. گرمازدگی می تواند کشنده باشد یا باعث عوارض مادام العمر شود.

اگر گرمازدگی باعث استفراغ، تشنج یا بیهوشی شد، با ۹۱۱ تماس بگیرید یا به اورژانس بروید.

کرامپ های گرمایی

کرامپ گرمایی اولین مرحله اورژانس گرمایی است. آنها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که شما در گرما فعالیت بدنی داشته باشید، اما اگر فعال نبوده باشید نیز می‌توانند رخ دهند.

گرفتگی ناشی از گرما به ویژه در افراد مسن یا کودکان کوچک، افراد دارای اضافه وزن و افرادی که الکل مصرف کرده اند، محتمل است. درد و سفتی عضلانی از علائم گرمازدگی است.

گرمازدگی

علائم گرمازدگی عبارتند از:

  • گرفتگی عضلات
  • سرگیجه
  • سردرگمی خفیف
  • ضربان قلب یا تنفس سریع
  • سردرد
  • تحریک پذیری
  • تشنگی شدید
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • پوست رنگپریده
  • عرق کردن شدید
  • غش کردن

گرمازدگی

در گرمازدگی، تمام علائم گرمازدگی ممکن است وجود داشته باشد، به علاوه:

  • دمای بدن بیش از ۱۰۴ درجه فارنهایت
  • رفتار غیر منطقی یا توهم
  • گیجی
  • تنفس سریع و کم عمق
  • نبض تند و ضعیف
  • تشنج
  • از دست دادن هوشیاری
  • پوست خشک

عرق کردن ممکن است در گرمازدگی وجود داشته باشد. فردی که گرمازدگی را تجربه می کند ممکن است به دلیل کم آبی پوست بسیار خشکی داشته باشد.

شرایط اضطراری گرما معمولاً زمانی رخ می دهد که فردی در هوای گرم بیش از حد ورزش کرده باشد. محبوس شدن یا گیر افتادن در مکانی که گرم می شود، مانند ماشین نیز از دلایل اضطرار گرما است.

اورژانس های گرمایی در موارد زیر شایع تر است:

  • افرادی که اضافه وزن دارند
  • افرادی که مشروبات الکلی مصرف کرده اند
  • بزرگسالان مسن تر
  • فرزندان

این عوامل خطر به دلیل مشکل در تنظیم دمای داخلی بدن است.

سالمندان و اورژانس های گرما

در طول یک دوره هوای گرم، سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند در معرض خطر ویژه ای برای اورژانس گرما هستند.

آ مطالعه از ۷۳۹ مورد مرگ ناشی از گرما در شیکاگو در سال ۱۹۹۵، مشخص شد که افراد مسنی که تنها زندگی می‌کردند اما با دوستان و خانواده‌های خود ارتباط روزانه برقرار می‌کردند، بسیار بیشتر از یک اورژانس گرما کشنده اجتناب می‌کردند.

اگر منطقه شما دمای بالا را تجربه می کند، مطمئن شوید که به طور منظم افراد مسن را بررسی کنید و در صورت امکان به آنها کمک کنید تا از گرما فرار کنند.

کودکان و اورژانس های گرما

کودکان به ویژه در برابر شرایط اضطراری گرما آسیب پذیر هستند. اگر آنها در هوای گرم بازی می کنند، ممکن است آنقدر سرگرم باشند که علائم هشدار دهنده را تشخیص ندهند. کودکان را مرتب چک کنید و مطمئن شوید که آب زیادی دارند.

هنگامی که کودکان در اتومبیل یا وسایل نقلیه دیگر مانند اتوبوس مدرسه رها می شوند، ممکن است در اثر بیماری های مربوط به گرما جان خود را از دست بدهند. هرگز کودک را در ماشین تنها نگذارید – حتی اگر فکر می کنید هوا آنقدر گرم نیست که آسیب ببیند. همیشه اتوبوس یا اتوموبیل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ کس پشت سر نمانده است.

می توانید به خود یا دیگرانی که در شرایط اضطراری گرما هستند کمک کنید – به خصوص دو مرحله اول، گرفتگی و خستگی. این سه نکته مهم را به خاطر بسپارید:

  1. اگر اورژانس گرمایی باعث استفراغ، تشنج یا بیهوشی شد، با ۹۱۱ تماس بگیرید یا به اورژانس بروید.
  2. در صورت استفراغ یا بیهوشی به فرد چیزی برای نوشیدن ندهید.
  3. هرگز نوشیدنی حاوی الکل یا کافئین را به کسی که شرایط اضطراری گرما را تجربه می کند، پیشنهاد نکنید.

کرامپ های گرمایی

اگر شما یا شخصی که می شناسید گرفتگی گرما را تجربه می کنید، باید:

  • به یک منطقه خنک تر، دور از نور مستقیم خورشید بروید.
  • عضله گرفتگی را به آرامی ماساژ دهید.
  • عضله را به آرامی کشش دهید.
  • هر ۱۵ دقیقه یکبار آب خنک یا نوشیدنی های ورزشی بنوشید.

گرمازدگی

برای درمان گرمازدگی باید:

  • به یک منطقه خنک تر، دور از نور مستقیم خورشید بروید.
  • لباس را گشاد کنید.
  • حوله های خنک و مرطوب را روی صورت، گردن، سینه و اندام های خود بمالید.
  • از کسی بخواهید که پوست شما را هوادار کند.
  • هر ۱۵ دقیقه یکبار آب خنک یا نوشیدنی های ورزشی بنوشید.
  • خیلی سریع الکل ننوشید.

گرمازدگی

گرمازدگی یک اورژانس تهدید کننده زندگی است. با ۹۱۱ تماس بگیرید یا فوراً به اورژانس بروید. در عین حال:

  • فرد را به یک منطقه خنک تر، دور از نور مستقیم خورشید منتقل کنید.
  • لباس را گشاد کنید.
  • هر گونه لباس عرق کرده را بردارید.
  • حوله های خنک و مرطوب را روی صورت، گردن، سینه و اندام ها بمالید.
  • یخ را در صورت داشتن آن به زیر بغل، مچ دست و کشاله ران بمالید.
  • پوست فرد را باد بزنید.
  • اگر فرد هوشیار است هر ۱۵ دقیقه یکبار آب خنک یا نوشیدنی های ورزشی به او بدهید.

اکثر مردم از هر مرحله اضطراری گرما در چند روز بهبود می یابند. با این حال، اندام های حیاتی مانند مغز شما ممکن است در هنگام گرمازدگی شروع به متورم شدن کنند. این می تواند منجر به آسیب دائمی شود.

بهترین راه برای جلوگیری از اضطراری گرما، ماندن در سایه یا در یک منطقه تهویه‌شده و دارای تهویه مطبوع در گرم‌ترین بخش‌های روز است.

اگر مجبورید در این مواقع بیرون باشید، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. مثلا:

  • تا حد امکان استراحت کنید.
  • لباس های رنگ روشن و گشاد بپوشید.
  • به طور مکرر آب بنوشید.
  • از الکل اجتناب کنید.

با بررسی مکرر افراد مسن و کودکان به جلوگیری از اضطراری گرما در دیگران کمک کنید.



Source