استراتژی های تغذیه ای برای پیری سالم


عادات غذایی سالم

در طول قرن گذشته ، زمان زندگی بشر به طور چشمگیری تغییر کرده است. در اوایل دهه 20ث برای صد سال ، میانگین امید به زندگی در هنگام تولد برای زنان و مردان در ایالات متحده 50 سال بود. تا سال 2021 ، میانگین امید به زندگی حدود 77 سال است (1)به انتظار می رود این افزایش امید به زندگی تا 85 سال تا سال 2125 ادامه یابد. توجه به این نکته ضروری است که این تغییرات عمدتاً ناشی از کاهش شدت بیماریهای اولیه به جای افزایش امید به زندگی است. در نتیجه ، بسیاری از مردم در زمانی زندگی می کنند که می توان آنها را به عنوان بزرگسال طبقه بندی کرد. در حال حاضر ، 13 درصد از جمعیت ایالات متحده دارای جمعیت بالای 65 سال هستند ، در حالی که در سال 1900 4 درصد بود (2)به بنابراین ، مهم است که در مورد تحقیقات مربوط به تأثیر پیری بر فیزیولوژی و متابولیسم بحث کنید تا سیاست ها و شیوه های بهداشت عمومی را که به نفع افراد مسن است ارتقا دهید.

رژیم غذایی مغذی مهم نیست سن فرد چقدر باشد زیرا می تواند از بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها جلوگیری کند. با این حال ، تغذیه مناسب ممکن است برای افراد مسن به دلیل تغییر در رژیم غذایی و مصرف انرژی و سن اهمیت بیشتری داشته باشد. اختلال در سطح انرژی می تواند توسط عوامل زیادی مانند کاهش گرسنگی و افزایش اشتها ایجاد شود (3)، تغییرات در سطح قند خون (4)، اختلال در تولید هورمون (5)، تغییر در طعم و عطر (6)، کاهش آلرژی غذایی (7) و امکانات پزشکی و اجتماعی (8)به علاوه بر این ، با گذشت سالها ، محققان کاهش میزان انرژی مورد استفاده در هنگام استراحت بدن را مشاهده کردند(9) و مقدار انرژی مورد استفاده برای هضم ، جذب و ذخیره مواد غذایی(10)به روی هم رفته ، این تغییرات متابولیکی که با افزایش سن اتفاق می افتد ، استراتژی های تغذیه سالم را توصیه می کند که به بزرگسالان کمک می کند تا در دوران سالمندی سالم بمانند.

مکمل های غذایی که می توانند به بزرگسالان کمک کنند تا در دوران سالمندی سالم بمانند

  • شامل غذاهای پرکالری به غیر از کالری ، مانند میوه ها و سبزیجات (انواع و رنگ ها) ، غلات سبوس دار (مانند بلغور جو دوسر ، نان گندم سبوس دار و برنج قهوه ای) ، محصولات لبنی کم چرب یا کم چرب سرشار از ویتامین D و کلسیم (مانند شیر ، ماست ، شیر) شیر) ، منابع پروتئین مخلوط نشده (مانند غذاهای دریایی ، گوشت جامد ، مرغ و تخم مرغ) و چربی های سالم (به عنوان مثال
  • غذاهای پرکالری و پرکالری را محدود کنید (برای مثال ، غذاهایی با کالری بالا اما مواد مغذی کمی مانند چیپس ، دسر ، محصولات پخته شده ، نوشابه و الکل).
  • کاهش چربی اضافی (به عنوان مثال ، محصولات حیوانی ، مارگارین ، غذاهای سرخ شده و فرآوری شده).
  • برای اطمینان از خوب بودن آب و جلوگیری از خشک شدن مایعات فراوان بنوشید. افزایش سن و داروهای خاص می تواند بر تشنگی تأثیر بگذارد. بزرگسالان باید دو تا سه لیتر الکل در روز همراه با آب (مناسب) ، چای گیاهی ، آب گوشت یا غذاهای مایع مانند اسموتی و سوپ مصرف کنند.
  • بر اساس دستورالعمل های ACSM فعالیت بدنی خود را حفظ کنید تا با کاهش خطر سقوط ، شکستگی ، بیماری قلبی ، فشار خون بالا ، برخی سرطان ها و دیابت ، اثرات پیری سالم را افزایش دهید.(11)به

نویسندگان: Rohit Ramadoss ، MS؛ Stella L. Volpe ، Ph.D. ، RDN ، FACSM ، ACSM-CEP ، موسسه پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی.

جهت ها

  1. NVSS- انتظارات زندگی (2021 ، 10 مارس).
  2. مشخصات 2017 بزرگسالان آمریکایی | to continue.org.
  3. شواهد پیری بی اشتهایی: گرفتگی روده و گرسنگی در بزرگسالان سالم در مقایسه با بزرگسالان جوانتر | مجله آمریکایی فیزیولوژی-تنظیم ، ادغام و فیزیولوژی.
  4. Campfield، LA، Smith، FJ، Rosenbaum، M.، and Hirsch، J. (1996). رژیم غذایی انسان: شواهدی از بدن اصلی با استفاده از الگوی اصلاح شده علوم اعصاب و مطالعات محیطی ، 20 (1) ، 133-137.
  5. راث ، جی اس (1979). فعالیت هورمونی در پیری: تغییرات و مکانیسم ها روشهای پیری و توسعه ، 9 (5) ، 497-514.
  6. Doty، RL، Shaman، P.، Applebaum، SL، Giberson، R.، Siksorski، L.، and Rosenberg، L. (1984). توانایی تشخیص بوها: تغییر سن. علوم ، 226 (4681) ، 1441-1443.
  7. Mt، F.، & Kj، S. (1985). نشان دادن الگوهای عادات غذایی منظم: غذاهای اصلی و متنوع رژیم غذایی بزرگسالان آمریکایی است. مجله انجمن رژیم درمانی آمریکا ، 85 (12) ، 1570-1576.
  8. De Castro، JM، and Castro، ES (1989). الگوهای غذایی خودکار افراد: تأثیر حضور افراد دیگر مجله آمریکایی پزشکی بالینی ، 50 (2) ، 237-247.
  9. فوکاگاوا ، NK ، Bandini ، LG و Minor ، JB (1990). اثرات سن بر ترکیب بدن و میزان آرامش کاهش وزن مجله آمریکایی فیزیولوژی -غدد درون ریز و متابولیسم ، 259 (2) ، E233 – E238.
  10. اثرات حرارتی تغذیه در رابطه با تعادل انرژی در مردان مسن-چکیده-سالنامه تغذیه و متابولیسم 1983 ، جلد. 27 ، شماره 1 – ناشران کارگر.
  11. گزارش علمی | health.gov.

دیدگاهتان را بنویسید