آیا پروتئین زیاد برای سلامتی مضر است؟


پروتئین ها بلوک های سازنده زندگی هستند و هر سلول زنده ای از آنها برای اهداف ساختاری و عملکردی استفاده می کند.

آنها زنجیره های بلندی از اسیدهای آمینه هستند که مانند مهره هایی روی یک رشته به هم متصل شده و سپس به شکل های پیچیده تا می شوند.

۹ اسید آمینه ضروری وجود دارد که باید از طریق رژیم غذایی دریافت کنید و ۱۲ اسید آمینه غیر ضروری هستند که بدن شما می تواند از مولکول های آلی دیگر بسازد.

کیفیت یک منبع پروتئین به مشخصات اسید آمینه آن بستگی دارد. بهترین منابع غذایی پروتئین حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری به نسبت مناسب برای انسان است.

از این نظر پروتئین های حیوانی بهتر از پروتئین های گیاهی هستند. با توجه به اینکه بافت عضلانی حیوانات بسیار شبیه بافت های انسان است، این کاملا منطقی است.

توصیه های اولیه برای دریافت پروتئین، ۰.۳۶ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (۰.۸ گرم به ازای هر کیلوگرم) در روز است. این به ۵۶ گرم پروتئین برای یک فرد ۱۵۴ پوندی (۷۰ کیلوگرمی) ترجمه می شود.۱).

این مصرف ناچیز ممکن است برای جلوگیری از کمبود کامل پروتئین کافی باشد. با این حال بسیاری از دانشمندان بر این باورند که این برای بهینه سازی سلامت و ترکیب بدن کافی نیست.

افرادی که از نظر بدنی فعال هستند یا وزنه می زنند به خیلی بیشتر از این نیاز دارند. شواهد همچنین نشان می دهد که افراد مسن ممکن است از مصرف پروتئین بالاتر بهره ببرند.۲، ۳).

برای اطلاعات دقیق در مورد میزان پروتئینی که باید در روز مصرف کنید، این مقاله را ببینید.

خلاصه

پروتئین یک درشت مغذی ضروری است. اگرچه مصرف توصیه شده روزانه ممکن است برای جلوگیری از کمبود کافی باشد، برخی از دانشمندان معتقدند که برای بهینه سازی سلامت و ترکیب بدن کافی نیست.



Source