آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، هنگامی که رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده اصلی غذایی و 2 وعده غذایی یا 3 وعده غذایی و 3 وعده غذایی شروع می کنند. چرا؟ زیرا این امر در دنیای اداری به ما توصیه می شود. با این حال ، این الگوی رژیم م toثرترین نشان داده نشده است.

تحقیقات نشان می دهد که همان مقدار کالری خورده شده در 24 ساعت ، هیچ تفاوتی بین افراد معمولی که در روز ششم غذا می خورند در مقایسه با فردی که در روز سوم غذا می خورند ، وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” بله ، بسیاری از مصرف کنندگان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، شروع به ذخیره چربی می کنید.”

بیایید مطمئن شویم که این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب است؟ تبعیض مغذی و افسانه های جاودانه!

بگذارید آنچه را که در بسیاری از مشتریان من در حین کار مشاهده می کنم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز همراه با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) برای حفظ تعادل و کاهش کامل احتمال پرخوری (یا کالری) موثر است.

حقیقت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای خوردن بیشتر وجود دارد – مخصوصاً اگر تمام روز گرسنه بمانیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که اغلب زمانی اتفاق می افتد که غذاهای کوچک می خوریم به ندرت اتفاق می افتد) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

اغلب ، وقتی مردم عادات غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز در مورد غذا فکر می کنند.

چقدر زمان برای وعده یا وعده غذایی بعدی باقی مانده است؟

آیا مجبور می شوم 2 وعده غذا را بعد از ظهر در راه کار به مدت پنج ساعت آماده کنم؟

آیا باید ساعت مچی روی گوش داشته باشم تا مشخص شود چه زمانی باید غذا بخورم؟

وقتی 3 وعده غذایی بزرگ در طول روز می خوریم بسیار مفید به نظر می رسد. این به ما این امکان را می دهد که به جای غذا خوردن کافی برای بسته نگه داشتن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. ما همچنین آزادی فکر بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما همیشه در مورد وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم. باز گرسنه ام!

این می تواند نمایش شما باشد!

اما این آزادی! به خصوص برای کسانی که مدتهاست در مورد “کنترل” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این اوصاف ، ما هنوز مصرف کنندگان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر همیشه احساس می کنید که غذا تمام روز شما را کنترل می کند و به نظر می رسد ناکافی هستید ، شاید بهتر باشد تغییر دهید!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن وعده های غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی و میان وعده های بزرگتر بروید و احساس خود را ببینید! فقط می توانید متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید