آیا خوردن دانه های آووکادو بی خطر و سالم است؟


آووکادو این روزها بسیار محبوب است و راه خود را به منوی غذا در سراسر جهان باز می کند.

آنها فوق العاده مغذی هستند، در اسموتی ها عالی هستند و به راحتی در دسرهای خوشمزه و خام گنجانده می شوند.

هر آووکادو یک دانه بزرگ دارد که معمولا دور ریخته می شود، اما برخی افراد ادعا می کنند که فواید سلامتی دارد و باید خورده شود.

با این حال، دیگران تعجب می کنند که آیا خوردن یک دانه آووکادو بی خطر است یا خیر.

این مقاله به بررسی فواید بالقوه دانه های آووکادو برای سلامتی و همچنین نگرانی های احتمالی ایمنی می پردازد.

دانه های آووکادو در یک پوسته سخت قرار دارند و ۱۳ تا ۱۸ درصد از اندازه کل میوه را تشکیل می دهند (۱).

اطلاعات در مورد ترکیب آن محدود است، اما حاوی طیف خوبی از اسیدهای چرب، فیبر غذایی، کربوهیدرات ها و مقدار کمی پروتئین است.۲، ۳، ۴، ۵).

دانه ها همچنین منبعی غنی از مواد شیمیایی گیاهی، از جمله موادی که گیاهان برای محافظت از خود تولید می کنند، در نظر گرفته می شوند.

در حالی که برخی از فیتوکمیکال‌های موجود در دانه‌های آووکادو ممکن است پتانسیل آنتی‌اکسیدانی داشته باشند، برخی دیگر ممکن است هیچ مزیتی برای سلامتی نداشته باشند.۲، ۳).

کربوهیدرات های موجود در دانه آووکادو عمدتاً از نشاسته تشکیل شده است و وزن خشک آن تقریباً ۷۵ درصد نشاسته است. نشاسته از یک زنجیره طولانی از قندها تشکیل شده است و محققان شروع به بررسی استفاده بالقوه آن در محصولات غذایی کرده اند.۶).

خلاصه

دانه های آووکادو عمدتاً از اسیدهای چرب، کربوهیدرات ها به شکل نشاسته و فیبر غذایی و همچنین مقدار کمی پروتئین و طیف وسیعی از مواد شیمیایی گیاهی تشکیل شده است.

در نیجریه از عصاره دانه آووکادو برای کنترل فشار خون بالا استفاده می شود.۴).

تصور می‌شود که از دانه‌ها کم استفاده می‌شود و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشند.

در زیر چند راه بالقوه وجود دارد که دانه های آووکادو می توانند برای سلامتی شما مفید باشند:

  • کلسترول: نشان داده شده است که کنجاله دانه آووکادو کلسترول تام و کلسترول بد LDL را در موش کاهش می دهد.۵).
  • دیابت: می تواند سطح قند خون را در موش های دیابتی کاهش دهد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که این دارو به اندازه یک داروی ضد دیابت موثر است (۷، ۸).
  • فشار خون: مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که عصاره دانه آووکادو می‌تواند به آرامش رگ‌های خونی کمک کند، که به کاهش فشار خون، یک عامل خطر کلیدی برای بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.۹، ۱۰).
  • آنتی اکسیدان: مطالعات لوله آزمایش روی عصاره دانه آووکادو نشان می دهد که دانه های آووکادو ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی باشد.۲، ۱۱).
  • ضد باکتری: یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که رشد آن را متوقف می کند کلستریدیوم اسپوروژنزباکتری های تشکیل دهنده هاگ (۱۲).
  • ضد قارچ: دانه های آووکادو رشد قارچ را در مطالعات لوله آزمایش مهار کرد. به ویژه، می تواند مهار کند کاندیدا آلبیکنسمخمری که اغلب باعث مشکلات روده می شود (۱۳، ۱۴).

در حالی که این یافته ها امیدوارکننده هستند، به خاطر داشته باشید که آنها بر اساس مطالعات لوله آزمایش و حیوانات هستند. قبل از اینکه بتوان نتیجه گیری کرد، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است (۱۱، ۱۴).

علاوه بر این، این مطالعات بیشتر از عصاره دانه آووکادو فرآوری شده به جای خود دانه استفاده می کردند.۷، ۱۱، ۱۳).

خلاصه

مطالعات روی دانه های آووکادو نشان می دهد که آنها می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند و با باکتری ها و قارچ ها مبارزه کنند. با این حال، قبل از هر گونه نتیجه گیری، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

این نگرانی وجود دارد که برخی ترکیبات گیاهی موجود در دانه های آووکادو، مانند مهارکننده های تریپسین و گلیکوزیدهای سیانوژنیک، ممکن است مضر باشند.۱۵).

آزمایش‌های ایمنی دانه‌های آووکادو در مراحل ابتدایی است و به مطالعات حیوانی محدود می‌شود.

یک مطالعه نیجریه ای دوزهای بسیار بالایی از عصاره دانه آووکادو را به مدت ۲۸ روز به موش ها داد و هیچ اثر بدی مشاهده نکرد.۴).

علاوه بر این، بر اساس مصرف محلی دانه آووکادو در جمعیت، حداکثر مصرف روزانه عصاره دانه آووکادو را ۱.۴ میلی گرم به ازای هر پوند (۳ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) وزن بدن در بزرگسالان تخمین زد.۴).

مطالعه دیگری روی موش ها نشان داد که عصاره دانه آووکادو در غلظت های تا ۲۲۷ میلی گرم در هر پوند (۵۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) وزن بدن در روز هیچ سمیتی نشان نمی دهد. موش هایی که این یا سطح بالاتری از عصاره دانه آووکادو را مصرف کردند در عرض ۲۴ ساعت مردند.۱۶).

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که روغن دانه آووکادو ممکن است مضر باشد، زیرا نشان داده شده است که آنزیم ها و تجمع چربی در کبد موش ها را افزایش می دهد.۱۷، ۱۸).

در حال حاضر، شواهد کافی برای اطمینان از بی خطر بودن دانه های آووکادو برای مصرف انسان وجود ندارد، زیرا تاکنون تحقیقاتی روی حیوانات انجام شده است.

همچنین، فرآیند استخراج مورد استفاده در مطالعات ممکن است اثرات آن را بر بدن شما تغییر دهد.

خلاصه

تحقیقات در مورد ایمنی دانه های آووکادو کمیاب است. در دوزهای بسیار بالا می تواند برای موش ها و موش ها مضر باشد و برای مصرف انسان بی خطر نیست.

دانه های آووکادو بسیار سفت هستند و قبل از خوردن باید پخته شوند.

ابتدا باید چند ساعت در فر با دمای بالا خشک شوند. بعضی ها دانه ها را در فر به مدت دو ساعت با دمای ۲۵۰ خشک می کننددرجهخوب (۱۲۱درجهدرجه سانتی گراد).

هنگامی که دانه ها کم آب شدند، می توان آنها را خرد کرد و در مخلوط کن یا غذاساز قرار داد تا زمانی که به صورت پودر درآیند.

سپس پودر را می توان به اسموتی ها اضافه کرد یا در چای، سس یا دیپ استفاده کرد.

با این حال، خشک کردن دانه ها می تواند محتوای آنتی اکسیدانی آنها را کاهش دهد، بنابراین ممکن است مزایای مورد انتظار را دریافت نکنید.

توجه داشته باشید که دانه تلخ است. اگر می‌خواهید آن را به اسموتی خود اضافه کنید، مطمئن شوید که شیرینی آن را با میوه‌هایی مانند موز یا مقداری توت فرنگی متعادل کنید.

نکته مهم این است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دانه های آووکادو برای خوردن بی خطر هستند. احتمالاً بهتر است به جای ریسک کردن، یک فنجان چای سبز یا یک مشت توت میل کنید.

اگر تصمیم دارید دانه آووکادو را امتحان کنید، شاید بهتر باشد آن را فقط گهگاهی بخورید تا احتمال عوارض جانبی مضر را کاهش دهید.

خلاصه

دانه های آووکادو قبل از مصرف باید خشک، خرد شده و مخلوط شوند. با این حال، فرآیند خشک کردن می تواند محتوای آنتی اکسیدانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اگرچه مطالعات حیوانی و لوله آزمایش برخی از فواید دانه‌های آووکادو را یافته‌اند، اما شواهدی برای نشان دادن فواید سلامتی در انسان وجود ندارد.

مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که مقادیر زیاد آن می تواند عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کند، اگرچه هیچ مطالعه انسانی ایمنی آنها را بررسی نکرده است.

در این زمان، خوردن دانه های آووکادو توصیه نمی شود.

اگر تصمیم دارید دانه های آووکادو را امتحان کنید، مصرف خود را به حداقل برسانید تا خطر عوارض جانبی ناخواسته بالقوه را کاهش دهید.



Source