آیا آب Seltzer به اندازه آب صاف سالم است؟


من مقدار زیادی سلتزر شیرین نشده می نوشم. آیا مزایای سلامتی مشابه نوشیدن آب معمولی را دارد؟

هنوز آب وجود دارد و پس از آن چیزی که کودک 4 ساله من “آب تند” می نامد وجود دارد ، که بیشتر با نام آب سولتزر یا آب گازدار شناخته می شود. آب ترد ، حباب دار و جوشان ، گازدار برای بسیاری از مردم و بخش رو به رشدی از صنعت نوشیدنی به یک رسم روزانه تبدیل شده است و فروش سالانه آن اکنون در ایالات متحده به 4 میلیارد دلار می رسد.

برای کسانی که هوس آن را می کنند ، آب گازدار یک تجربه حسی را ارائه می دهد که آب مسطح نمی تواند: هنگامی که زبانه قوطی را به عقب می کشید ، ضربه محکم کننده ای وجود دارد. هنگامی که در بطری را باز می کنید ، صدای وزوز می آید تا یک لیوان برای خود بریزید. احساس خفگی نوشیدنی به زبان شما می آید ، گاهی اوقات با طعم “طبیعی”.

آب شیرین برای هیدراتاسیون عالی است ، “اما شما از تعداد افرادی که طعم آن را دوست ندارند و تمایلی به نوشیدن آن ندارند ، شگفت زده خواهید شد.” آن لینگ ، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل افزودن کربناسیون ممکن است مقبولیت بیشتری داشته باشد. “

شاید قابل قبول تر ، اما به همان اندازه سالم؟

متخصصان تغذیه معتقدند که آب گازدار (مقوله ای که شامل آب سلتزر ، که به طور مصنوعی گازدار است و به طور طبیعی آب گازدار است) نیز مانند آب معمولی آب رسان است ، با این حال آب لوله کشی فلوئور اضافی دارد که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

خانم لینگه گفت: “اگر از آب فلوراید برای مسواک زدن دندان ها ، آشپزی و مقداری آب رسانی خود استفاده می کنید ، می توانید آب گازدار را در رژیم غذایی خود قرار دهید.”

اما به خاطر داشته باشید که آب گازدار در دهان ما بیشتر از آب مسطح اسیدی است.

آب حباب دار حاوی دی اکسید کربن است که هنگام مخلوط شدن با بزاق به اسید کربنیک تبدیل می شود و سطح pH دهان شما را کاهش می دهد. مقیاس pH نشان می دهد که آیا محلول اسیدی تر است (pH پایین) یا قلیایی (pH بالاتر). نوشیدنی هایی با pH کمتر می توانند برای دندان ها فرسایشی ایجاد کنند و آنها را بیشتر در معرض حفره ها قرار دهند. با این حال ، بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا منتشر شد ، آب گازدار بدون شیرین به اندازه نوشابه یا آب میوه فرسایش دهنده نیست.

برخی از مارک های آب گازدار شامل ترکیباتی مانند اسید سیتریک برای طعم هستند که می تواند سطح اسیدیته را افزایش دهد. افزودن برش های لیمو یا آهک خود نیز تأثیر مشابهی خواهد داشت. و از آنجا که لیست مواد تشکیل دهنده اغلب “طعم طبیعی” می گوید ، سخت است بدانید دقیقاً چه چیزی اضافه شده است.

با این وجود ، “بریتانی سیمور” ، دانشیار دانشکده پزشکی دندانپزشکی هاروارد ، می گوید: “مصرف زیاد آن در طول روز طول می کشد تا اثرات مخرب مشابه آنچه با آب میوه یا نوشابه می بینیم داشته باشد.” سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا

نتیجه: با توجه به اینکه آب گازدار هنوز پتانسیل فرسایش دارد ، آن را به عنوان یک درمان روزانه یکبار در نظر بگیرید تا منبع اصلی آب خود.

او می افزاید: “اگر می خواهید دو یا سه آب گازدار در روز داشته باشید ، آنها را با یک وعده غذایی جفت کنید.”

هنگام غذا خوردن ، دهان شما بزاق اضافی تولید می کند ، که می تواند به خنثی سازی اسیدهای سطح دندان شما کمک کند.

اگر شما ترجیح می دهید آن را به تنهایی و بدون غذا میل کنید – دکتر سیمور معمولاً هنگام پختن شام از سلتزر بدون شیرین استفاده می کند – از یک نی برای کمک به دور زدن آب از دندان های خود استفاده کنید. به طور کلی سعی کنید بیش از یک ساعت آن را میل نکنید. نوشیدن آب گازدار در مدت زمان طولانی مدت زمانی را که دندان های شما در معرض اسیدیته قرار می گیرند ، طولانی می کند.

اگر عاشق آب گازدار هستید و دوست دارید آن را چندین بار در روز ، بدون غذا بنوشید ، پس از مسواک زدن دندان ها با خمیر دندان حاوی فلوراید ، از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید. دکتر سیمور گفت ، فقط مطمئن شوید که حداقل 30 دقیقه بعد از آخرین نوشیدنی خود صبر کنید.

چرا؟ اسیدیته آب گازدار مینای دندان شما را نرم می کند. استراحت به مینای دندان شما این فرصت را می دهد که مجدداً معدنی شده و به حالت نرمال خود برگردد ، که سطح ایده آل برای مسواک زدن است زیرا می تواند ساینده ها را بهتر تحمل کند.

اگر شما بچه هایی دارید که دوست دارند آب داغ بخورند ، دکتر سیمور می گوید: “به طور کلی می گویم خوب است.” اما ، او اضافه کرد ، “من این کار را هر روز با دخترم انجام نمی دهم.” او گفت که در حالت ایده آل ، والدین باید فرزندان خود را به نوشیدن آب ساکن و فلوراید برای محافظت از حفره تشویق کنند و آب گازدار را برای موارد خاص ذخیره کنند.

نوشیدنی های گازدار نیز می توانند باعث ایجاد گاز معده و نفخ شوند ، اما میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

کورتنی شوخمان ، متخصص تغذیه ثبت شده در دانشگاه پزشکی شیکاگو که متخصص سلامت دستگاه گوارش است ، می گوید: “هنگامی که کربناته را قورت می دهید باید از جایی خارج شود ، بنابراین یا آن را بیرون می آورید یا از طریق نفخ عبور می کند.” “اگر شما فردی هستید که قبلاً با گاز و نفخ مشکل دارید ، می تواند علائم بیشتری برای شما ایجاد کند.”

او می افزاید: کربناسیون همچنین می تواند رفلاکس اسید را بدتر کرده و “اثر پر کننده” داشته باشد ، که ممکن است با ایجاد نفخ در شکم ، اشتهای شما را کاهش دهد.

خانم شوخمان گفت ، صرف نظر از نوع آب مورد علاقه شما ، هر روز سعی کنید حدود نیمی از وزن بدن خود را در اونس بنوشید ، که بیشتر آن آب مسطح است. به عنوان مثال ، اگر 150 پوند وزن دارید ، باید 75 اونس آب بنوشید تا هیدراته بمانید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید: بسیاری از مردم تصور می کنند که نوشابه و آب خنک کننده قابل تعویض هستند ، اما سودا معمولاً دارای سدیم است.

خانم شوخمن می گوید: “برای کسی که فشار خون او را زیر نظر دارد ، این چیزی است که باید در نظر گرفته شود.” “این بستگی به این دارد که بقیه رژیم غذایی شما چگونه باشد و میزان سدیم از منابع دیگر تامین می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید