۱۰ دلیل محکم که چرا رژیم یویو برای شما مضر است


اکثر رژیم‌ها مجموعه‌ای از قوانین را تجویز می‌کنند که باید در یک دوره زمانی، معمولاً برای دستیابی به کاهش وزن یا سایر اهداف سلامتی، رعایت شوند.

این نوع رژیم شما را در معرض شکست قرار می دهد زیرا به شما می آموزد که قوانین را تا رسیدن به هدف باید رعایت کنید.

پس از پایان رژیم غذایی، بازگشت به عادت هایی که در وهله اول باعث افزایش وزن شده اند، آسان است.

از آنجایی که بدن هنگام رژیم گرفتن اشتها را افزایش می دهد و چربی را ذخیره می کند، اغلب یک رژیم غذایی موقت خود تخریب می شود و در نتیجه بهبودی موقتی به دنبال افزایش وزن و ناامیدی ایجاد می شود ( ۳ ).

برای شکستن چرخه تغییرات موقتی که منجر به موفقیت موقت می شود، فکر کردن به رژیم غذایی را متوقف کنید و به سبک زندگی فکر کنید.

یک مطالعه بزرگ روی بیش از ۱۲۰۰۰۰ بزرگسال در ایالات متحده نشان داد که چندین عادت می تواند به کاهش تدریجی وزن و حفظ آن در طی چندین سال کمک کند ( ۳۵ ).

در اینجا برخی از رفتارهایی که او دریافته است برای کاهش وزن طولانی مدت موثر است:

  • خوردن غذاهای سالم: مانند ماست، میوه ها، سبزیجات و آجیل (نه بادام زمینی).
  • اجتناب از غذاهای مضر: مانند چیپس سیب زمینی و نوشیدنی های شیرین.
  • غذاهای نشاسته دار را محدود کنید: از غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی در حد اعتدال استفاده کنید.
  • ورزش: چیزی فعال پیدا کنید که از آن لذت ببرید.
  • خواب خوب: هر شب ۶ تا ۸ ساعت بخوابید.
  • محدود کردن تماشای تلویزیون: زمان تلویزیون خود را محدود کنید یا در حین تماشا ورزش کنید.

با ایجاد تغییرات مداوم در شیوه زندگی که باعث افزایش وزن سالم می شود، می توانید به موفقیت مداوم دست پیدا کنید و چرخه یویو را بشکنید.

نکته مهم این است که مطالعه روی ۴۳۹ زن دارای اضافه وزن نشان داد که مداخله سبک زندگی طراحی شده برای ترویج کاهش وزن تدریجی و مداوم در طول زمان در زنان با و بدون سابقه رژیم غذایی یویو به همان اندازه موثر بود ( ۳۶ ).

این دلگرم‌کننده است، و نشان می‌دهد که حتی اگر در گذشته در حفظ وزن مشکل داشته‌اید، ایجاد تغییرات طولانی‌مدت در سبک زندگی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

خلاصه:

رژیم یویو چرخه ای از تغییرات موقت است که منجر به نتایج موقت می شود. برای شکستن این چرخه، به تغییرات دائمی سبک زندگی فکر کنید.



Source