یک ساعت خواب بیشتر وزن شما را کاهش می دهد!


تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که بهبود کیفیت خواب می تواند به مرور زمان منجر به کاهش وزن شود و خواب کافی می تواند در مبارزه با اپیدمی چاقی در جوامع مختلف بسیار مفید باشد.

محققان ۸۰ بزرگسال ۲۱ تا ۴۰ ساله مبتلا به چاقی را که معمولاً کمتر از ۶.۵ ساعت در شب می خوابند، مورد مطالعه قرار دادند. آنها به شرکت کنندگان توصیه کردند که خواب شبانه خود را یک ساعت افزایش دهند. کالری دریافتی روزانه و ذخیره انرژی آنها با آزمایش ادرار اندازه گیری شد.

نتایج نشان می دهد کسانی که خواب خود را افزایش داده اند، به طور متوسط ​​۲۷۰ کالری در روز کمتر مصرف می کنند. به گفته محققان، این مقدار می تواند به کاهش ۱۱.۷ کیلوگرم وزن در ۳ سال کمک کند.

این مطالعه با تحقیقات قبلی مرتبط با کم خوابی و اختلالات اشتها و افزایش وزن مطابقت دارد.

مکانیسم های بالقوه ای وجود دارد که ممکن است توضیح دهد که چرا خواب بیشتر منجر به کالری کمتر می شود. مشخص شده است که خواب بر هورمون های تنظیم کننده اشتها تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول و کاهش سطح هورمون لپتین (که اشتها را کنترل می کند) در بدن می شود.

افزایش سطح هورمون کورتیزول با افزایش میل به خوردن غذاهای ناسالم و افزایش وزن همراه است.