دو بیماری خطرناک در کمین شب هستند


تابناک رضوی: یک مطالعه جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی در افرادی که به تفریحات شبانه علاقه دارند بیشتر است.

اگر شما یکی از ۳۰ درصد افرادی هستید که دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند، ممکن است بخواهید تغییری در برنامه خواب خود ایجاد کنید. گروهی از محققان دانشگاه راتگرز در یک مطالعه جدید اعلام کردند که جغدهای شب بیشتر از کسانی که زود به رختخواب می روند، در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

دو بیماری خطرناک در کمین شب هستند

همانطور که فوربس می نویسد، حدود ۱.۶ میلیون نفر در آمریکا دیابت نوع ۱ دارند. به گفته پزشکان، دیابت نوع ۱ یک بیماری غیر قابل درمان و اجتناب ناپذیر است. در همین حال، گفته می شود که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند. دیابت نوع ۲ عمدتاً تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی افراد است.

در دیابت نوع ۲ قند خون افزایش می یابد و در نتیجه رگ های خونی آسیب دیده و فرد دچار بیماری قلبی می شود. دانشمندان بر این باورند که دیابت نوع ۲ ناشی از مقاومت بدن در برابر انسولین است. این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی دهد.

دو دلیل رایج برای مقاومت به انسولین، تغذیه نامناسب (از جمله قند یا کالری بیش از حد) و عدم فعالیت بدنی است. استیون مالین، یکی از نویسندگان مقاله و دانشیار گروه حرکت شناسی و سلامت در دانشگاه راتگرز می گوید: «کمبود خواب اخیراً به عنوان یکی دیگر از عوامل رفتاری که به مقاومت به انسولین کمک می کند، پیشنهاد شده است.

استیون مالین می گوید که خواب برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مهم است، اما خواب کافی و داشتن خواب با کیفیت مهم است. مطالعات مالین و همکارانش نشان می‌دهد افرادی که به زندگی شبانه علاقه‌مند هستند در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می‌روند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

یکی از توضیحات محققان در مورد ارتباط بین زندگی شبانه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ این است که سبک زندگی شبانه‌روزان احتمالاً ریتم شبانه روزی آنها را مختل می‌کند. به عنوان مثال، با وجود علاقه مردم به زندگی شبانه، بسیاری از بزرگسالان شاغل هنوز مجبورند صبح زود بیدار شوند تا فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا خودشان به سر کار بروند. به گفته مالین، چیزی که یک جغد شب را می سازد خواب کافی یا با کیفیت نیست. خواب ناکافی یا با کیفیت “فیزیولوژی افراد را تغییر می دهد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.”

استیون مالین و همکارانش متابولیسم و ​​سطوح فعالیت شرکت کنندگان را هر روز (در طول روز و در طول خواب) در یک دوره هفت روزه زیر نظر گرفتند و دریافتند که توانایی شبانه برای استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی کاهش می یابد. یعنی چربی در بدن این افراد جمع می شود و در نتیجه افزایش چربی بدن، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. از سوی دیگر، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، بیشتر به چربی به عنوان منبع انرژی متکی هستند و به طور کلی تمایل بیشتری به انجام تمرینات هوازی دارند.

مالین می گوید اعتقاد بر این است که رعایت رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی و بهبود الگوی خواب می تواند از مقاومت بدن در برابر انسولین و دیابت نوع ۲ در فرد جلوگیری کند. او ادامه می دهد که بهترین کاری که جغدهای شب می توانند برای بهبود سلامت خود انجام دهند این است که زود به رختخواب بروند.

مالین همچنین می‌گوید که زندگی شبانه می‌تواند برخی از پیامدهای منفی شب را جبران کند، اگر در طول روز فعالیت بدنی زیادی داشته باشند: “ورزش در طول روز راهی عالی برای ارتقای سلامتی است. این ورزش لزوماً لازم نیست که فرد بتواند در طول روز هر ساعت دو دقیقه ورزش کنید یا بعد از هر وعده غذایی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید.

محققان توصیه می کنند که افراد در ساعات پایانی شب از فعالیت های استرس زا یا فعالیت هایی که نیاز به انرژی زیادی دارند خودداری کنند تا بدن بهتر برای خواب آماده شود. همچنین مصرف غذاهای محرک مانند قهوه یا مقادیر زیاد شکر در ساعات پایانی شب توصیه می شود. محققان می گویند بهتر است افراد هنگام خواب به صفحه نمایش نزدیک خیره نشوند: «نور آبی صفحه می تواند ساعت شبانه روزی بدن را فریب دهد و شما را بیدار نگه دارد.

به گفته محققان، جغدهای شب می توانند تفاوت های قابل توجهی در سلامت خود ایجاد کنند، حتی اگر کمی زودتر بخوابند: “۱۵ دقیقه زودتر به رختخواب بروید و روز بعد ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. قدم های کوچکی برای تبدیل شدن به یک فرد صبحگاهی بردارید. “

نتایج این مطالعه در مجله علمی Experimental Physiology منتشر شد.

منبع: زومیت